EET Europarts börjar distribuera JLabs

EET Europarts börjar distribuera amerikanska ljudvarumärket JLab i de nordiska och baltiska länderna.

– Anledningen till att vi har tecknat ett avtal med JLab är att vi har att göra med ett prisbelönt varumärke där vi upplever ett otroligt bra samband mellan pris och kvalitet. Prisstrukturen hos JLabs produkter gör det möjligt för oss att nå en massmarknad som vi hittills inte har fokuserat på och det med några produkter som långt överstiger förväntningarna i förhållande till pris, säger Mats Holmqvist, Sales Manager för konsumentelektronik på EET Europarts AB.

På den amerikanska hemmamarknaden är JLab det snabbast växande ljudmärket när man tar volym i betraktelse och särskilt inom kategorin “True Wireless” har de tagit en stark och ledande position. Med den stora framgången som varumärket har uppnått på hemmamarknaden gör nu JLab nu sitt intåg i resten av världen.

– Efter att ha uppnått en ledande position på en högt konkurrensutsatt amerikansk marknad för headset är JLab nu redo att bredda sin framgång i resten av världen. Vi är mycket glada att ha tecknat ett avtal med EET som vår distributionspartner i Norden och Baltikum. Eftersom JLab erbjuder ett brett utbud av produkter inom ett lika stort prisspann är det viktigt för oss att vår distributionspartner kan nå alla relevanta kanaler i hela regionen. Vi är övertygade om att vi i EET har hittat rätt partner för att hantera försäljningen och distributionen av våra produkter och vi ser fram emot att bygga varumärket JLab i Norden och Baltikum , säger Viggo Olsen, head of EMEA och APAC , JLab.

JLabs produkter kommer att vara tillgängliga hos utvalda återförsäljare i både Norden och Baltikum från och med andra kvartalet 2019.