Advania prisas av Canalys

Advania vann priset årets övergripande kanalpartner på det elfte Canalys Channels Forum EMEA.

Canalys Channels Forum EMEA ägde rum i Barcelona, ​​Spanien förra veckan och lockade omkring 1 000 ledande kanalpartners, distributörer och säljare.Canalys är ett marknadsanalytikerföretag som levererar marknadsinsikt till IT-, kanal- och tjänsteföretag runt om i världen.

Advania valdes från en lista över nominerade som granskades av en panel av Canalys analytiker. Panelen tog hänsyn till hur varje partner hade gjort hållbara investeringar för framtiden, deras prestanda och det resulterande affärsvärdet som genererades för kunderna.

Advania fick priset för utmärkt strategi, ekonomisk prestanda och omvandling.

– Vi är glada över att vinna den övergripande Partner of the Year-priset. Vi ökade intäkterna med 60 procent under de senaste tolv månaderna och vinst med en liknande marginal. Vi har övergått till molnet och nu är 60 procent av våra kunder månatliga fakturering, med en kundretention på 93 procent, säger Thomas Wanselius VD på Advania Sweden.