Dialect satsar på fast pris för support

Dialect utökar sin IT-support. Från det egna systerbolaget Dialect IT Solutions kommer personliga tekniker att kunna ge support över hela landet inom en rad områden.

Dialect har sedan tidigare en organisation med ett 120-tal tekniker som erbjuder support inom telefoni, Office 365, backup och desktop-tjänster. Kundförtroendet har successivt stärkts och idag har man hundratals hostingkunder i en egen molnserverlösning. Serverhallen som står i systerbolaget Dialect IT Solutions lokaler i Skövde, uppfyller högsta krav på redundans, säkerhet och strömförsörjning. Bland kunderna finns till och med ett internationellt backup-företag.

Med Dialects nya IT-erbjudande behöver mindre och medelstora företag inte längre en egen IT-avdelning. Från kundens sida krävs det inte heller någon särskild teknisk kompetens. Till en fast månadsavgift får kunden tillgång till en fullt bemannad IT-avdelning med en löpande support som alltid är tillgänglig och som man upplever sitter vägg i vägg med sin egen verksamhet.

– Vi har snabbvägar in till tredjepartsleverantörer, vilket gör att vi kan driva ärenden mycket effektivare än om kunden själv skulle ha ringt, säger Peter Willbo, företagets IT Manager.

Många aktörer i branschen kan erbjuda support på antingen telefoni eller IT men ytterst få har den tekniska kompetensen att leverera både och. Och för att kunden ska slippa hamna mellan två hötappar tar Dialect fullt ägarskap över de problem som uppstår i sina egna system.

– Vi har övervakningsrutiner mot alla supportkunder som gör att eventuella störningar flaggas i ett tidigt skede. Kunderna ska egentligen inte behöva ringa in sina problem till oss. Vi löser dem oftast innan de har uppstått, säger Peter Willbo.