Freshworks förstärker med ny marknadsdirektör

Freshworks, som arbetar med molnbaserade lösningar för kundtjänst, meddelade idag att man har utsett Software-as-a-Service-profilen (SaaS), David Thompson, till marknadsdirektör. Som ett av sina första initiativ har Thompson lanserat en intensiv varumärkesreklamkampanj för att positionera Freshworks som det smarta och vänliga alternativet på en mättad SaaS-marknad.

Thompson är en pionjär inom SaaS-marknadsföring och i en tidigare position som WebEx CMO lanserade han varumärket och hjälpte till att bygga ut det som det första globala SaaS-varumärket, och positionerade det för börsnotering och efterföljande utköp av Cisco. Som VD och grundare av Genius.com/LeadRocket utvecklade han bolaget till en position där de uppnådde nr. 150 på Inc. 500-listan över de snabbaste växande privata företagen och positionerade för uppköp av CallidusCloud. På senare tid har han haft tjänsten som CMO hos Auction.com/Ten-X och som CSO/verkställande CMO hos Domo.

– Freshworks representerar en gigantisk ny våg av globala SaaS-företag som är på väg att utmanövrera de nuvarande SaaS-ledarna fullständigt. Tjugo år efter lanseringen har SaaS-plattformar kommit att bli för komplexa ur ett användarperspektiv. Genom att nästan enbart tillgodose behoven för stora företag har de nuvarande ledarna misslyckats med att uppfylla de behoven som finns hos små och medelstora företag. Med över 150 000 företag som redan använder plattformen över hela världen har Freshworks ett bra utgångsläge för att leda nästa våg av SaaS-företag genom att utnyttja kraften hos kundengagemang för Global 10 Million-företag snarare än bara Global 2000-företag, säger David Thompson

Thompsons tillträde sker mindre än två månader efter att Freshworks säkrade en investering på 100 miljoner dollar som leds av Accel och Sequoia.