Huawei Enterprise växer snabbt på den svenska marknaden

Under de senaste åren har Huawei Enterprise vuxit snabbt på den svenska marknaden. Huawei Enterprise ökade sin försäljning med 36 procent 2018. Från en ganska blygsam start med ett mindre antal partners har man i dag samlat ett stort nätverk av partners inom sex olika ben för att kunna leverera så bra lösningar som möjligt till olika typer av verksamheter.

I går samlade Huawei Enterprise över 200 representanter från partners i Grands Vinterträdgård i Stockholm. Och intresset från partners förefaller vara stort.

En viktig del bakom framgången, tror Linda Liang, chef för Enterprise i Sverige är att Huawei uteslutande säljer via partners och betraktar alla partners som lika viktiga. Oavsett storlek. Hon menar också att den svenska marknaden, med sin höga tekniska mognadsgrad, är en mycket intressant marknad för Huawei att satsa på.

Se intervjun men henne, där hon berättar mer.

Huawei Horizon 2019 var Huaweis första svenska partner summit! Ett exklusivt event med föreläsningar om bland annat vår kanalstrategi och partnerprogram, AI-lösningar, Intelligent Computing, IoT och globala marknadstrender.

Huawei Enterprise är en del av Huawei Technologies som erbjuder lösningar för väldigt många branscher. Till exempel offentlig sektor, bankindustrin, transportindustrin och energiföretag. All försäljning går via partner.