Sibyllakedjan ska digitaliseras ytterligare. Internet- och fiberleverantören IP-Only har tecknat avtal med Nordic Fast Food, som äger Sibylla, att uppgradera företagets restauranger och gatukök runt om i Sverige.

– Samarbetet med IP-Only är ett sätt för oss att ytterligare förfina den digitala resa vi påbörjat, säger Joakim Carlsson, vd på Nordic Fast Food.

Kedjan Sibylla har sedan 1932 drivit restauranger i Sverige med i dag cirka 165 etableringar i landet. När de nyligen sökte leverantör för morgondagens nätverkslösningar valdes IP-Only.

– Precis som våra gäster blir även vi alltmer digitala och i den utvecklingen krävs nät som både klarar ökad kapacitet och stabilitet då vi befinner oss i en expansionsfas av nya snabbservicerestauranger. Samarbetet med IP-Only är ett sätt för oss att ytterligare förfina den digitala resa vi påbörjat, säger Joakim Carlsson, vd på Nordic Fast Food.

Avtalet, som löper över fyra år med ett affärsvärde på ett miljonbelopp, innehåller bland annat:

Central IP VPN-tjänst för enklare hantering, Cirka 165 etableringar i Sverige som kopplas till centrala IP VPN-tjänsten, Internet, Brandvägg för ökad säkerhet, VPN-anslutna kortinlösen och fjärranslutning samt ett extra VLAN med internetförbindelse.

Regina Donato Dahlström, affärsområdeschef för IP-Only Enterprise

– Det är naturligtvis glädjande att en så stor aktör som Nordic Fast Food, med ett välkänt och aktat varumärke som Sibylla, valt oss som partner när morgondagens digitala infrastruktur planeras och implementeras. Detta är ytterligare ett bevis på att vi kan leverera de största lösningarna, till de största kunderna, med de hårdaste kvalitetskraven, säger Regina Donato Dahlström, affärsområdeschef för IP-Only Enterprise.