Jays satsar hårdare på Ryssland

Jays Group har tecknat  avtal med en av Rysslands största återförsäljare. Jays Groups svenska dotterbolag och hörlurstillverkaren Jays Headphones ska under Q2 2019 leverera produkter till en nationell kampanj. För Jays är affäreninitialt värd 11.1 MSEK i dagens dollarkurs, vilket kommer att påverka omsättning samt resultat positivt under Q2 2019. Affären och leveransen är uppbyggt så att Jays erhåller ett positivt kassaflöde från affären under hela perioden från mottagen order i första kvartalet 2019 till slutleverans under andra kvartalet 2019.
–Jag är väldigt stolt över att kunna presentera ett samarbete med en av de marknadsledande aktörerna på den ryska marknaden. Förutom att avtalet ger goda förutsättningar för ytterligare affärer under 2019 samt framgent, bevisar den att Jays är en attraktiv samarbetspartner som kan vara med och vinna större upphandlingar där vi ställts mot andra internationella hörlursvarumärken. För att vinna en prestigeaffär som denna, räcker det inte att leverera en modern produkt till ett attraktivt pris. Valet av Jays som leverantör baseras på högt ställda krav på produktegenskaper såsom kvalitet, design och ljudbild, vilka alla tillsammans har spelat en avgörande roll för att ta hem avtalet” säger Henrik Andersson, koncernchef för Jays Group.
Jays kommer initialt leverera sina hörlurar i samband med en lansering av en rikstäckande kampanj över Ryssland. Jays bedömer att bolagets produkter därmed kommer marknadsföras och nå ut på hela den ryska marknaden, vilket gör att man räknar med att bolagets varumärke också kommer att stärkas.