Kraftig ökning för HyperX gamingheadsets

Kingstons gamingdivision, HyperX, har skeppat över fem miljoner enheter av sina gaming-headsets. Den ökande försäljningen tros vara ett resultat av den växande populariteten av datorspel såsom Fortnite och PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG).

– I takt med den explosionsartade ökningen av intresset för Fortnite, NBA 2K och esport, har HyperX haft en ökning på 150 procent av omsättningen för gamingtillbehör i Europa, Mellanöstern och Afrika under det första kvartalet av 2018 jämfört med samma period föregående år. HyperX har försett professionella spelare med utrustning i över tio år, men nu har våra headsets även blivit mer populära bland de som spelar till vardags. Att frakta 5 miljoner headsets är en enorm milstolpe, särskilt med tanke på att vi gav oss in på marknaden för gaming-headsets för enbart fyra år sedan, säger Julien Millet, business manager, HyperX Europa, Mellanöstern och Afrika.

Marknaden för gaming-headsets fortsätter att växa i snabb takt, de senaste siffrorna från marknadsundersökningsföretaget Technavios förespår att den genomsnittliga avkastningen kommer växa med över 7 procent under perioden 2018 – 2022.

HyperX är den officiella headset-partnern för gaming för Dallas Mavericks och Philadelphia 76ers såväl som av NBA 2K League och dess lag Mavs Gaming, Pacers Gaming, Grizz Gaming, Bucks Gaming och Jazz Gaming. Ambassadörer från NBA inkluderar Gordon Hayward från Boston Celtics, Joel Embiid från Philadelphia 76ers och De’Aaron Fox från Sacramento Kings.

Samtidigt som Battle Royale-genren blir allt vanligare har sport och esport börjat överlappa, behöver spelare från alla nivåer headset med hög kvalitet och bekvämlighet. HyperXs headset finns nu tillgängliga i 15 000 butiker i över 100 länder över 6 kontinenter.