Okta öppnar kontor i Stockholm

Okta, den oberoende leverantören av lösningar för säker hantering av identiteter, öppnar sitt första kontor i Stockholm. Amerikanska Okta, med huvudkontor i San Francisco, har sedan tidigare växande verksamhet i London och Sydney. Lanseringen av Stockholmskontoret kommer samtidigt med nyetableringar i Washington och Paris, samtidigt som bolaget fördubblar sin verksamhet i San Jose, Kalifornien. Målet är att fortsätta att se till att hjälpa kunder att bli framgångsrika samt att verka i områden där den bästa tekniska kompetensen finns.

Okta-kontoret i Stockholm kommer att arbeta med kunder som spänner över flera olika branscher. Det nya kontorets närhet till strategiska kunder som Ambea, Relex, Norska flyktingrådet och EQT kommer att ytterligare möjliggöra fortsatt kunddriven innovation och produktutveckling.

– Som ett av världens mest digitala samhällen i världen är det inte förvånande att svenska företag visar stort intresse för en effektiv och säker hantering av digitala identiteter, ett behov som Okta adresserar. Effektiv hantering av identiteter och åtkomst till resurser som anställda, partners, och kunder behöver i sina verksamheter via säkrade enheter, kan helt enkelt inte uppnås med traditionella on-premise- eller hybridlösningar. Det är för komplext. Okta löser detta problem på ett enkelt, effektivt och säkert sätt.. Sedan jag kom till Okta från DocuSign förra året har jag fått fantastisk fin respons från våra kunder i Sverige kring det värde som Okta ger sina kunder,  säger Jesper Frederiksen, General Manager EMEA, Okta.

– I samband med Sverige-satsningen är vi öppna för nya möjligheter att addera kompetens till vårt redan etablerade ekosystem med partners. Partners med erfarenhet och fokus kring identitetshantering,  Access Management, molntjänstimplementeringar och applikationsutveckling är särskilt intressanta. Timingen för ett utökat partnernätverk är dessutom perfekt nu när vi etablerar ett kontor här, säger Tobias Wahlfrid, Channel Sales Manager Nordics, Okta.