Prisregn över Microsofts partners

Microsoft har hållit sin största Partnerdag hittills, 800 partners var på olika aktiviteter under olika delar av dagen och man passade på att utse årets partners inom ett antal områden.

Här är vinnarna:

Årets Modern Workplacepartner

Vinnare: AddPro

Motivering: För att med starkt kundfokus adresserat kommunikations- och samarbetsutmaningar hos en organisation med 7000 frivilligarbetare och 100.000 medlemmar verksam på ca 300 platser i Sverige. Minskat miljöavtryck, effektivare möten och säkrare, smidigare dokumenthantering är direkta resultat av lösningen byggd på M365. Partnern har inte enbart löst krävande utmaningar, de har även skapat bättre förutsättningar för våra medborgare att via ett mer produktivt Friluftsfrämjande vistas mer i skog och natur.

 

Årets SMB Partner

Vinnare: Zelly

Motivering: Den här partnern har levererat under året på alla tre molnen. Efter resa till på hösten Dublin så har utvecklingen varit enorm. De är ett bra exempel på en ”born in the cloud partner” som har en otrolig acceleration och vilja att lära nytt. Dessutom har de ett partner to partner samarbete som man utvecklat under året och man har du funnit och vunnit nya kunder till molnet.

 

Årets Cloud Enablement Partner

Vinnare: B3

Motivering: Nyfikna och med kunden i centrum var den här partner snabb att ta sig an Microsoft Cloud Enablement Program och investerade tidigt i att certifiera sig! Med deras kunskap och passion för molnet tillsammans med djupa insikteroch en ”det löser vi”-attityd, hjälper de kunder att förstå och visualisera sin data, för att ge dem de insikter som behövs för att planera sin migrering till molnet.

Årets Azure partner

Vinnare: Asurgent

Motiviering: För sitt enorma driv att jobba tillsammans med Microsoft för att migrera företag och organisationer till Azure-plattformen. Denna partner har gång på gång påvisat att Azure är en fullt mogen plattform för att göra en fullständig s.k. ”lift & shift” från kunders egna datacenter till Microsoft Azure. Tillsammans med egenutvecklade devopstjänster ritar denna partner om kartan för begrepped service provider, eller som de själva benämner det Cloud Sourcing.

Årets AI Partner

Vinnare: CGI

Motivering: Med hjälp av en innovativ AI-lösning har CGI skapat möjligheten för Avonova, ett av Sverige ledande företag inom företagshälsovård (med 800 000 patienter) att monitorera trender inom hälsa och agera förebyggande på signaler runt t ex arbetsrelaterad sjukfrånvaro. Detta är datadriven hälsovård; på riktigt!

Årets ISV

Vinnare: inRiver

Motivering: Det här är en ISV som levererar sin produkt som SaaS på Azure till många av världens ledande varumärken. Allt ifrån H&M till uppstickare som NA-KD och premium brands som Moet. De har också, ända sen vi började, varit extremt framgångsrika med Co-Sell, inte bara i Sverige, Norden och Europa utan även på den Amerikanska marknaden. man har haft en mycket god tillväxt och är den ISV som vunnit flest co-sell affärer i co-sell tävlingen under FY19.

Årets Dynamics-Partner

Vinnare: Orango

Motivering: Vi vet att våra Dynamicspartners genomgår en omvälvande resa med nya affärsmodeller och nya sätt att tjäna pengar och en viktig del när vi ser på årets partner i Dynamicskategorin, är givetvis hastigheten i denna transformation.En annan viktig del är hur man klarar av att sälja hela vårt plattformserbjudande. Som grädde på moset så skall man helst klara av att också tillföra värde i alla de 3 moln som Microsoft idag har erbjudande inom.

Årets Multi Cloud Partner

Vinnare: Comaround

Motivering: Löser problem snabbare, hantera växande volymer på flera språk, sänk verksamhetens kostnader och skapa en utmärkt kundupplevelse med intelligent kunskap. Det här är en lösning som utformats för att optimera supportflödet genom att dela rätt kunskap i rätt tid. Och allt detta genom en lösning som utnyttjar funktionalitet i alla våra tre molnplattformar som Azure, Teams & Dynamics.

 

Bästa Digitala kundtransformation

Vinnare: Altitude365

Motivering: För att ha hjälpt kunden ta nästa steg i sin digitala transformation med utgångspunkt i hög teknisk kompetens och förståele för kundens utmaningar. Med sin lösning har partnern visat hur innovation och teknik verkligen kan transformera och effektivisera utförande, processer, analys och utfall hela vägen från försäkringsbolagets företagsrådgivare upp till chefsnivå. Medarbetare kan nu med moderna verktyg och effektiviserade processer få mer gjort på kortare tid samt få insikter de bara kunde drömma om tidigare – Digitalisering och Transformation På Riktigt!