Samsung smygstartar CES med nya tv-apparater

LASVEGAS. Samsung presenterade i går nya produkter för MicroLED, QLED 8K och Lifestyle TV. Det är nya produkter med MicroLED-teknologi som ska kombinera nästa generations skärmteknologi med bra anpassningsfunktioner. Med 75-, 88-, 93- och 110-tums skärmstorlekar ska MicroLED-modellerna vara anpassade för alla typer av hem och livsstilar.

De nya 88- och 150-tums modellerna introducerar en ny design, ultra-slim infinity, som näst intill tar bort alla fyra sidor av ramen, vilketd ska göra att produkterna enkelt smälter in i sin omgivning. Konsumenter kan dessutom koppla ihop flera MicroLED paneler för att skapa nya kombinationer som passar den specifika miljön.

MicroLED skärmar erbjuder revolutionerande bildkvalitet och levererar ett större djup, bättre klarhet samt en ljusstyrka på maximalt 5,000 nits. De har också uppskalningsmöjligheter som baseras på deep learning för att erbjuda bästa möjliga innehåll oberoende av källa. Resultatet blir en helt ny upplevelse för TV-tittande i hemmet.

Samsungs flaggskeppsmodell Q950TS QLED 8K TV är industrins första 8K TV som kombinerar en ultratunn formfaktor, premium 8K bildkvalitet och ett imponerade surround-ljud. Q950TS introducerar också Infinity Screen som innebär en enastående tittarupplevelse.

Utöver en förbättrad bildkvalitet har Samsungs nya QLED 8K TV:s premiumljudfunktioner som Q-Symphony, Object Tracking Sound (OTS) och Active Voice Amplifier. Dessa funktioner maximerar ljudupplevelsen genom att leverera ett dimensionellt och dynamiskt ljud som matchar upplevelsen av att titta på större skärmar.

Samsung utökar även sin portfolio av Lifestyle TV:s i och med den globala lanseringen av ’The Sero’. The Sero, som betyder vertikal på koreanska, kan användas i både horisontellt och vertikalt läge – precis som en smartphone eller tablet. Följt av lanseringen i Sydkorea förra året kommer Samsung under 2020 utöka tillgängligheten till flera marknader.

The Sero kopplas ihop med användarens mobila enheter för att på ett naturligt sätt visa upp innehåll i både traditionellt horisontellt format så väl som vertikalt. Konsumenter kan se innehåll från sociala medier, YouTube och andra personliga videos i ett skärmläge som speglar de mobila enheternas.