Webhallen, som startades 1999 i en liten lägenhet i centrala Stockholm, har på 20 år lyckats bli en av Sveriges populäraste e-handlare. Det har man lyckats med bland annat genom att bli en av de ledande kedjorna inom omnichannel där man länge kombinerat e-handel med fysiska butiker. Under dessa år har Webhallen dessutom stått för många imponerande milstolpar.
Bland annat har man skapat ett unikt medlemssystem med både ett egenutvecklat spel och achievements som kunderna kan samla på sig genom att handla från butikerna eller hemsidan. Under 2000-talet blev man även mycket uppskattade i spelkretsar för sina påkostade och unika release-event vid släpp av stora titlar.
För att fira bjuder Webhallen i slutet av februari in till fest, både i flaggskeppsbutiken på Sveavägen och på hemsidan. Där kommer man att släppa exklusiva erbjudanden. Det kommer även att byggas exklusiva datorer i en begränsad 20-årsupplaga, happenings ute i butikerna och man kommer anordna en tävling där en lycklig vinnare går hem med 20 000 kronor i presentkort.
– Webhallen har ett unikt koncept, både som återförsäljare och som arbetsgivare betraktat. Det har resulterat i att vi verkligen kunnat omfamna vår bakgrund som gamers och teknikintresserade tillsammans med våra kunder och kollegor från dag ett. Visst har vi stött på utmaningar på vägen men vårt 20-årsjubileum blir, utöver en hyllning till vår historia, ett startskott för att tydliggöra vad vi står för igen, säger Anton Nilsson, marknadschef på Webhallen.